Efter stormen

Katja skriver..Varit blåsigt och stormigt i tre dagar. Väldigt blåsigt. Tyvärr knäckte blåsten landlordens limeträd men lite tur för oss för vi fick lime frukter.
Bilden kan innehålla: frukt, växt och mat
 
De doftar underbart. I eftermiddag har Selina en privat lektion i ett ämne jag inte riktigt förstår vad det är får nog fråga en gång eller tre gånger till om det.
Vi ska ta en after work öl ( fast jag vart ledig idag) med Lars och Dubliner. Annars har vi förberett en två rätters hemma så det blir middagsmys hemma denna kvällen. Ser framemot det jag lagar förrätten blomkålssoppa och Mikael fixar huvudrätten med fisk. Mikaels fisk rätter brukar vara så goda så blir nog gott. Han köpte med sig fiskens huvud och ben och kokar just nu egen fiskbuljong av det. Vi kom ej på någon efterrätt så blir bara två rätter. Har ju i för sig glass hemma. Jag lärt mig äta glass i år i alla fall en sort karamell med salt lakrits.
Imorgon skulle jag ut på båtdag men blev inställd pga av vädret. Selina jobb dag imorgon. På kvällen vi bjudna till Dubliner för en hejdå öl för Gary som flyttar från ön. 
 
Trevlig helg till dig som läser detta.

Kommentera här: